Thursday, April 20, 2017

Set Bersalin Caesar Shaklee

Assalamualaikum..😊

Emmm.. korang perasan tak, ramai betul ibu-ibu bersalin 2,3 minggu ni. Kalau kat news feed FB saya, keluar gambar baby je. Comel betul 😍

Taaaapiiii, ibu-ibu yang bersalin ada consume supplement tak masa berpantang ni?

Jangan tak consume tau, sebab apa? Sebab masa proses melahirkan baby tu, banyak nutrisi dan darah yang keluar daripada badan kita.

Nak topup balik semua tu, kena makan makanan yang high nutrisi. Doktor-doktor pakar geneology macam Dr. Hamid Arshat pun suggest ibu berpantang consume supplement untuk lengkapkan bekalan nutrisi dan vitamin dalam badan.

Selalu juga saya dapat soalan 'Shaklee ada set bersalin untuk caesar ke?'

Hiiii.. Ada lah kakak-kakak, adik-adik semua. Yang paling best, set bersalin Shaklee ni dah diakui keberkesanan nya oleh raaaaamai pengguna tau ❤❤

Okay sekarang kita tengok apa yang ada dalam set bersalin untuk caesar ni.

Set Bersalin Caesar Shaklee

Actually, supplement untuk yang bersalin caesar dan bersalin normal sama sahaja.

Sekarang kita tengok pula kenapa supplement di atas dicadangkan oleh pakar-pakar nutrisi untuk ibu bersalin dan lepas berpantang.

1. ESP - Soy Protein Isolated Powder

ESP membantu menguatkan rahim ibu bersalin disamping berfungsi sebagai 'milk booster'. Jangan tak tahu, kulit ibu pun makin cantik tau bila consume ESP ni secara konsisten. 

Selain daripada tu, ESP juga dapat memberikan lebih tenaga kepada ibu bersalin, menghilangkan stretchmark dan mengawal selera makan ibu bersalin. Kesannya, badan ibu-ibu dapat lah slim balik macam anak dara dulu 😁

2. Sustained Release Vita-C Plus

Semua orang tahu kan fungsi Vitamin C tu apa. Vitamin C ni selain untuk cantikkan kulit i.e kulit makin cerah dan gebu, ia juga berfungsi untuk kuatkan sistem imun kedua-dua ibu dan baby (baby dapat daripada susu ibu). Jadi nya, tak ada lah senang nak kena penyakit.

Vitamin C juga bagus untuk membantu mempercepatkan proses merawat luka dan bekas caesar.

3. Ostematrix

Ostematrix mengandungi kalsium, magnesium, boron dan Vit D. So, ostematrix ni sangat membantu ibu bersalin yang sering mengalami sakit lutut, kaki, kekejangan dan kebas-kebas.

Selain daripada tu, kandungan magnesium dalam Ostematrix membantu melembutkan najis. Good bye sembelit dan tak adalah drama menangis sebab tak boleh membuang kan? 😃

4. Alfalfa

Alfalfa membantu buang angin dalam badan, melawaskan, 'milk booster', mengetatkan miss V dan mengatasi masalah keputihan.

5. Vitalea

Vitalea ni untuk makluman, merupakan antara multivitamin pertama di dunia yang mana dah wujud sejak lebih 100 tahun dulu. 

Dah nama pun multivitamin kan, so fungsinya sebagai pelengkap nutrisi untuk kesihatan keseluruhan dan bertindak juga untuk tambah tenaga.

Kandungan zinc dalam vitalea pula membantu merawat dan mengeringkan luka bersalin dengan cepat.

6. Omega Guard

EPA dan DHA yang terkandung di dalam omega guard Shaklee berfungsi untuk perkembangan minda bayi (disalurkan melalui susu ibu). 

Yang lagi best, omega guard juga berfungsi untuk membakar lemak berlebihan, mengatasi masalah selulit dan masalah perut buncit.

7. B-complex

B-complex pula penting untuk mengelakkan ibu yang sedang berpantang daripada rasa stress dan tertekan. Selain daripada itu, b-complex juga membantu meningkatkan tenaga ibu.

Tak tahu macam mana nak dapatkan set bersalin Shaklee???

Jangan risau. Korang boleh hubungi no dibawah

Akmarina 017 963 6954
Akmarina 017 963 6954
Akmarina 017 963 6954
Akmarina 017 963 6954
Akmarina 017 963 6954


Love ❤💕

Akmarina Arifin
Konsultan Kesihatan Anda

1 comment:

  1. Done sharing. Nice info..sgt bersahaja..keep it up! Rs tercabar pulak iols..huhu

    ReplyDelete