Thursday, March 9, 2017

Nasi Lemak Sedap di Gombak

Assalamualaikum 😁

Siapa suka makan nasi lemak cepat angkat tangan!!!

Saya!!! Hahaha. Saya memang suka makan, so nasi lemak wajib la suka kan. Makanan orang Malaysia tu. Hihi

Korang selalu kalau kat KL, Selangor especially kat area Gombak ni makan nasi lemak kat mana? Saya nak share satu kedai yang saya dan family in law suka sangat. Husband saya pun suka tau. Sebab tak pedas sangat, rasa dia pula memang ummppphhh...makan tu boleh licin pinggan 😋


Kat mana kedai nasi lemak yang sedap sangat tu? Kedai tu kat Taman Sri Gombak. Korang tau Bakewell Sri Gombak? Kalau duk depan Bakewell tu tengok je depan pandang kiri sikit nampak la kedai "Restoran Nasi Lemak Hjh Baah No 1".

Restoran Nasi Lemak Hjh Baah No 1

Nak tahu tak apa lauk feveret saya tiap kali saya pergi kedai tu? Nasi lemak + sambal nasi lemak + ikan bilis + telur mata + paru goreng. Sambal nasi lemak dia memang sangat sedap. Tak berminyak, tak manis, tak pedas. Cukup rasa je. Paru dia pula, ya ampun, lembut sangat, tapi kat luar garing. Serius sangat sedap 😋 

Tiap kali pergi kedai tu memang wajib saya amik paru goreng tu. Tak tahu kat tempat mana lagi ada yang sedap. Hihi. Kalau tak caya korang tengok lah gambar kat bawah ni. Dalam gambar pun dah nampak sedap. Belum makan lagi. 😂

Nasi lemak paru

Kalau husband saya pula, dia suka ambil lauk sambal sotong atau sambal kerang. Dua-dua sedap tau. Selalu mintak husband amik lebih, so boleh la rompak dia punya lauk sikit. Haha. Teruk betulkan 😂 Nak buat camana semua lauk nasi lemak ni sedap. Sotong tu rasa nya dia masak guna sotong kering. Tapi yang bestnya tak berbau. Sotong pun lembut je takde liat-liat.

Tengok lah sambal sotong tu. Sedap kan?😋

Kedai ni buka sampai petang tau. so kalau korang rasa nak cuba nasi lemak paling sedap kat Gombak ni boleh la datang waktu lunch ke. Atau datang je weekend. Hihi. Breakfast dengan nasi lemak. Peerrrgghhh. Memang terbaik 😍

Harga pulak standard harga nasi lemak kat KL la. Macam yang saya makan kat atas tu, plus milo ice dan kuih 2,3 ketul total dalam RM17.

Okay nak citer tu je dalam entry kali ni. Kalau korang ada tau tempat mana yang best area Gombak, KL ni boleh la bagitau ye. Sharing is caring orang kata 😃


Love💕
Akmarina Arifin

2 comments: